Snowboard


Post yang tertunda disebabkan State Exam. Alhamdulillah selesai sudah Internal Med, tinggal lagi 3 State Exams. :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah, trip kami ke Špindlerův Mlýn weekend ni berjalan lancar dan kami selamat sampai ke rumah. Walaupun end up having muscle aches and bruises, kami cukup berpuas hati. Trip ni memang berbaloi. Dapat snowboard selama 2 jam setengah dan 1 trip snowsledge.





















Antara ski dan snowboard, memang prefer snowboard. Somehow rasa snowboard ni lagi senang. Kalau terlaju tu, kami just jatuhkan badan. Tapi ada akibatnya jugakla. Selalu jatuh, sakitla part badan yang terbabit. Masa main ski dulu, bila jatuh, ski ke mana, pole ski pun tercampak sekali. Nak jatuhkan badan pun tak tau macam mana. Dan kasut ski memang lagi berat dan rigid. Maka senangla penat dan lenguhnya.

Kali ni dapat mahirkan diri dengan beberapa skill je. Pergi kiri kanan, beratkan diri ke belakang dan berhenti. Yang beratkan diri ke depan dan pusing tak dapat dapat lagi. Honestly si isteri ni jeles jugak dengan si suami yang lagi terer. Tapi takpela. At least seorang pandai, dan boleh ajar yang seorang lagi.

Cakap pasal snow pulak, memang lebat betul snow kat mountain. Tapi on the way pergi dan balik dan di Prague sendiri pun, tak banyak tempat yang diliputi snow. Kalau yang ada snow tu, nipis sangatla. Nampaknya winter tahun ni agak warm. Bersabar ye wahai junior yang tak sabar melihat keindahan salji. ;)

Last sekali, nak berkongsi perasaan dengan sahabat sekalian bila saya diberikan peluang menikmati snow dan alam seluruhnya. Snow memang cantik. Bila tengok mountain yang dilitupi snow yang tebal dan tersangat cantik ni, perasaan yang terbit tak lain tak bukan ialah rasa sangat kagum dengan Sang Pencipta. Berkuasanya Dia kan. *_*

P/s: jom sekali-sekala menjengah ke langit, terutamanya bila langit clear. Langit malam sangat cantik dengan hiasan bintangnya. Terasa diri kerdil.


0 Komen:

Post a Comment